KRAJA blog

Vítejte na mém webu!

forpsi super, active24 katastrofa

Dřív jsem měl takový odporný zvyk, že jsem se hnal po všem nejlevnějším, hlavně v oblasti domén. Poté, co forpsi přestalo dotovat domény jsem registroval přes generalregistry.

Aktuálně registruji CZ domény přes ignum a generické přes generalregistry.

A protože chci mít vše na jednom místě, tak generické postupně transferuji ke GR.
Jenomže na ty je potřeba znát tzv. auth-id k doméně, což je bezpečnostní klíč, bez kterého transfer nelze provést. Tento klíč musí poskytnout stávající registrátor.

Chtěl jsem převést doménu nakupuj.info, která mi přijde dost atraktivní a navíc na ní plánuji nějaký projekt. Byla registrována u active24. V sobotu a neděli se mi přes chat na servery.cz nepodařilo ani spojit s operátorem a odpověď na mail taky rozhodně nebyla hned. Výsledkem je, že si mne přehazovali „od čerta k ďáblu“, zasílal jsem třikrát autorizovanou žádost a od soboty mám auth-id až dnes.

U forpsi, kterému tímto děkuji a chválím je (byla) situace úplně jiná. Žádost jsem zaslal standardně mailem, požádali o zaslání skrze kontaktní formulář v daném účtu (což je moje blbost že jsem to neudělal sám napoprvé), protože musí mít nějakou jistotu, že to jsem skutečně já a do půl hodiny jsem měl auth-id v mailu. Žádné natahování, žádné zdržování, rychlé, pohotové a bezvadné vyřízení. Děkuji! A také doporučuji!
Škoda, že forpsi nemá nějaký zajímavý partnerský program a DNS ve více lokalitách/sítích/AS, to by možná stálo za to uvažovat o nich jako o hlavním registrátorovi…

««« Předchozí text: ClanHost.cz Následující text: Škola? Něco, co je ještě stejné jako za komunismu »»»

autor: kraja | 10. 1. 2007 St 16.18 | tisk | servery a technologie | 20 komentářů | 501x

Komentáře k textu

Rss komentářů tohoto textu - Formulář pro nový komentář

reaguj[1] FooBar "Vic DNS"

Sleduju tu dost se opakujici motiv redundantnich DNS. Musim rict, ze mne to vic nez jen fascinuje, vzhledem k tomu, ze i velke firmy (namatkou treba Seznam, Centrum) maji NS „jen“ u sebe.

Muzes nejak vysvetlit, proc to tak delas ty? A prosim, nezacinej s „chci zajistit kvalitni dostupnou sluzbu“, ponevadz tyhle priklady daly doufam dostatecne najevo, ze „kvalitni dostupna sluzba“ nema nijak zvlast primej vztah k redundanci NS.

Jak je jiz nasi malou ceremonii, predem dekuji za rozsahlou, vycerpavajici a technickou odpoved.

10. 1. 2007 St 18.39
reaguj[2] web kraja

No nevím, dle čeho soudíš, že seznam má dns jen u sebe, není tomu tak, viz http://who.is/…s/seznam.cz/, seznam má dva DNS servery:

  • ns.seznam.cz – umístění v tgnetu, tedy net4net, pravděpodobně v TTC
  • ms.seznam.cz – umístění v síti IOL, tedy o2, serverovnu nebudu tipovat

Centrum má taktéž servery ve dvou geograficky odlišených lokalitách:

  • host1.netcentrum.cz – konektivita přes gts, fyzicky v nagano telehouse
  • host2.netcentrum.cz – konektivita i umístění v casablance

Pokračovat můžeme třeba na hosterovi ignum (primární nagano telehouse přes gts a sekundární přes tiscali), active24 (primární nemýlím-li se v sitelu přes vlastní vlákno na pop NIXu v sitelu, sekundární u volnýho – COL), zoner (ns1.regzone.cz a ns1.regzone.info, první ve vlastní serverovně přes gts, druhý přes iol bůhví kde), web4u (gts a master internet), pipni (gts a nethost), dále myslím nemusím vypisovat.

Pokud se podíváš na jmenované forpsi, ti mají dns servery ns.forpsi.net, ns.forpsi.us, ns.forpsi.cz a dříve mívali (možná ještě mají) ns.forpsi.cn. Když si je tracertneš, zjistíš, že všechny jdou přes jeden uplink do nixu – nix2.forpsi.net a všechny dns servery v serverovně v sitelu, kde cca pů roku zpět vypadla asi na hodinu elektřina a vše co má dns forpsi bylo down.

Nicméně pokud člověk používá vlastní dns, myslím, že forpsi má jako jedna z mála firem podporu, která na telefonu skutečně funguje nonstop a skutečně tam nonstop sedí „použitelní“ lidé a ne jen nějaká nekvalifikovaná osoba která moc nemá dojem, co se po ní chce.

Co se týče mě osobně, mám dns v Brně připojené přes dialtelecom a v Praze připojené přes casablancu, někteří (superhosting) mají dokonce DNS tři – ns1.superhosting.cz, ns2.superhosting.cz a ns3.superhosting.cz, tracertem zjistíš, že jsou v casablance, v ttc a ta třetí kdesi v zámoří.

10. 1. 2007 St 18.56
reaguj[3] michal

[2] kraja :a k cemu zamori? pokud teda nechtej registrovat .us, coz to mam dojem vyzaduje, avsak toto cendra necini:)

10. 1. 2007 St 19.09
reaguj[4] web kraja

[3] michal :tak cendra neni vubec registrator, ale tezko rist, jestli u nej nejake domeny .us nehostuji, nicmene koukam na kamosovu domenu design-for.us – http://who.is/…sign-for.us/ a vidim, ze ma ns1.gigant.cz a ns2.gigant.cz, oboje v casablance, tak nevim, ja zatim takovou domenu neregistroval ani nehostoval, takze nemuzu posoudit.

10. 1. 2007 St 19.21
reaguj[5] michal

[4] kraja :tak dnska se daj dodatecne zmenit;)

10. 1. 2007 St 19.25
reaguj[6] web kraja

[5] michal :no, jako myslis to tak, ze tam nejdriv daji nejaky dnska co jsou v USA a pak je upraví na dnska cz? to se mi nezdá, to by skoro nemělo efekt, resp. smysl:))

10. 1. 2007 St 19.38
reaguj[7] michal

[6] kraja :pokud to umoznujou pravidla, bylo by to celkem logicky:) ale necetl jsem je, takze nevim a vymyslet si ted tvrzeni, o kterych si nejsem jistej, nebudu

10. 1. 2007 St 19.42
reaguj[8] web kraja

[7] michal : ja osobne si myslim, ze v pripade superhostingu je to hlavne na machrovani, jinej napad me nenapada, nicmene ucelem tohoto clanku/komentare nebylo ukazovat zahranicni dns, ale hlavne ze vetsina hosteru ma skutecne nezavisly dns ve vice serverovnach

10. 1. 2007 St 19.44
reaguj[9] michal

[8] kraja :kdyz hostujes tisice domen, ma to opravdu sve opodstatneni:)

10. 1. 2007 St 19.47
reaguj[10] FooBar

Mas pravdu, spatne jsem se vyjadril (dlouhej den); Snazil jsem se rict, ze Seznam atd. maji odseparovane NS – jaksi je pouzivaji na nameservery a tim to, logicky, konci. Ne jako servery, na kterych ma sluzby, viz: 88.208.78.70, coz je take server kde bezi vokr.com…

Jako… proti gustu, bavi-li te to, aspon se neco priucis a tak – neodsuzuju to nejak explicitne. Snazim se tim vsim rict, ze mit nameservery na tretine svych stroju je trosku… nadbytecne, na to, ze v podstate nedelas nic nez nadsenecky hosting. (Domenovy registrator nejsi, nemas [deseti]tisice zakazniku / miliony free uzivatelu / tisice domen /…)

10. 1. 2007 St 19.51
reaguj[11] web kraja

[9] michal : jake opodstatneni prosimte? podle http://www.webhosting.info/webhosts/ neni vubec superhosting v top15 (ale mozna tam jen z nejakeho me nejasneho duvodu chybi) a z top15 ma „jen“ dva dns servery pipni, active24, ignum, regzone (je tam psany dvakrat), thinline (ceskyhosting), czechia (=regzone, myslim), hostingzdarma, web4u, gigant (ti je maj jen v casablance)

10. 1. 2007 St 19.56
reaguj[12] michal

[11] kraja :to jsme se nepochopili, ja to nemyslel tak, ze u superhostingu by to bylo opodstatnene:) nybrz obecne…

10. 1. 2007 St 19.57
reaguj[13] michal

[11] kraja :btw. ten seznam mi byl nejaky podezrely:) doporucuji precist http://www.webhosting.info/…/technology/

10. 1. 2007 St 20.01
reaguj[14] web kraja

[10] FooBar :da se rist, ze s tebou souhlasim. ty ale zase urcite souhlasis s tim, ze velci hosteri (ignum, forpsi, gigant, zoner, pipni) maji tolik domen, ze se jim vyplati to mit separovane. Netajim se tim, ze je nemam odseparovane a pokud to tak vyznelo, tak to tak rozhodne nebylo zamysleny, na tech mych dns serverech je odhadem 30 domen, vic asi ne, na to jiste uznas, ze je zbytecny separovat jednu nebo dve masiny a kdyz uz mas stroje ve vic serverovnach, tak je rozhodne lepsi mit dns ve dvou nezavislejch nez na strojich ktery sou akorad v opacnym rohu mistnosti:-)

jinak ani nechci moc nic vic nez nadsenecky hosting delat, protoze pak nedam ten „individualni“ pristup, o kterej mi jde predevsim… koneckoncu, kazdej hosting nemusi byt nutne masovej, nebo jo?

10. 1. 2007 St 20.05
reaguj[15] web kraja

[13] michal : podle myho osobniho nazoru je nejlepsi to mit tak, jako to ma ignum, nebo jako to puvodne chtelo mit forpsi (asi), pripadne jako to ma treba zoner – pro pripad ze by vypadlo cele tld .cz tak maji jedno dns s jinym tld. Pravdepodobnost, ze by vypadlo .com mi prijde hooodne mala, ona je teda hodne mala i u cz, ale je to tak do pul roku zpet co nejaka tld mela problem padu na par hodin (ale nevzpomenu si jaka, cendra o tom psal, tak si to muzes tam nekde dohledat)… jinak to cos poslal prectu, diky

10. 1. 2007 St 20.10
reaguj[16] web Kubaiss

FooBar napsal/a: viz: 88.208.78.70, coz je take server kde bezi vokr.com…
to je krajuv server

10. 1. 2007 St 21.11
reaguj[17] web kraja

[16] Kubaiss : si nepochopil, to on vi, ze je to muj server, ale poukazuje na to, ze to neni JEN dns server, ale ze na nem bezi dns A web. velci provideri maji obvykle DNS servery jen na dns, jenomze tam nemaji 30 domen ale tisice domen

10. 1. 2007 St 21.16
reaguj[18] web Kubaiss

[17] kraja : aha, tak to pak jo.

10. 1. 2007 St 21.40
reaguj[19] a24pro

Hezka reklama pro forpsi..Myslim, ze clenek je napsan zamerne nekym z forpsi…stejne jako se to dela na idnesu atd atd…A24 je nejlepci !!

22. 10. 2007 Po 16.43
reaguj[20] web kraja

ne, clanek je napasn mnou :) a zcela bezplatne a neplacene.

22. 10. 2007 Po 17.18
Přidej komentář!

  Gravatar povolen.



Kliknutím vložíš: Vlož smajla :-) Vlož smajla :-( Vlož smajla ;-) Vlož smajla :-D Vlož smajla 8-O Vlož smajla 8-) Vlož smajla :-? Vlož smajla :-x Vlož smajla :-P Vlož smajla :-|
Příspěvěk je formátován Texy! syntaxí. Není povoleno HTML, odkazy se převádějí automaticky. Pokud se komentář nezobrazí, neprošel bezpečnostní kontrolou a já jej musím schválit přes administraci. Nevkládej jej prosím znovu.

Stručně o mně

Nové komentáře

Kubaiss money

Zpětné odkazy

byty, nemovitosti
kvalitní webhosting
výměna odkazů
Online hry, flash hry
ubytování
mp3 zdarma ke stažení
oriflame
zamilované sms
hračky, lego