ZONER - amatéři nejvyššího ražení

Stejně jako mám „oblíbenou“ například komerční banku díky jejich úžasnému elektronickému bankovnictví fungujícímu pouze v internet exploreru 6 (i sedmička je pro ně příliš obtížná) mám „oblíbenou“ i firmu zoner. Služby, které poskytuje tato firma v oblasti internetu jsou opravdu „dokonalé“. V tomto článku naťuknu proč si to myslím. nebudu všude psát uvozovky, myslím, že si je každý čtenář dokáže domyslet.


Zoner má lákavou nabídku úžasného webhostingu na webu czechia.com, web má úžasný futuristický design a objednávka je naprosto úžasná, jen škoda, že v opeře si neobjednáte na tomto webu ani doménu, ani webhosting, protože některé části webhostingu nejde odklepnout. Stejný defekt má samozřejmě hosting atlasu – atlasweb.cz , který pro ně profesionálové jmenénem zoner dělají. Atlasweb měl asi dva měsíce zpátky akci rok hostingu zdarma, akorád na to se musela doména převést k dokonalému regzone, o tom níže. Na tuto chybu na atlaswebu jsem upozornil již v únoru, opravdu machři, když to neumí za dva měsíce opravit ani na vlastním webu.

Dalším zdařeným produktem zoneru je regzone.cz. Web má o poznání lepší design než czechia, ale stále nic moc. Mají teď akci, registrace domény .cz za 500Kč+DPH na rok. Doménu jsem nepotřeboval hned ale až cca za týden, a tak jsem u ní nechal defaultní DNS záznamy zoneru. Při registraci samozřejmě není možné zadat vlastní subjekt u CZ.NIC, takže zoner vytvořil subjekt, ke kterému mi samozřejmě nedali heslo, takže teď, když chci změnit DNS servery zjišťuji, že na to, abych mohl změnu potvrdit musím jít k notáři ověřit podpis a poslat to poštou do zoneru, takže dá se říst že asi tak dvojnásobek toho, co jsem oproti ceně kterou mám normálně u generalregistry ušetřil teď zaplatím za ověření podpisu a poštovné, o ztraceném času nemluvě. A co kdyby se jednalo třeba o doménu pro zákazníka, který počítá s tím, že mu dnes publikuji web? Počkám tedy 7 dnů, provedu transfer domény ke generalregistry kde mi spokojeně bydlí dalších 21 domén, notáři zaplatím za ověření abych změnil vlastníka na svůj standardní subjekt a tím je celý problém vyřešen.

Když se spuštěla registrace domén .eu, tak zoner měl odpočítávání na webu. Profesionálové ze zoneru ovšem neumí vytvořit takový skript, který nepůjde do záporu a co víc, neumí to ani stáhnout, takže po spuštění registrací domén .eu regzone běželo asi deset minut, kdy šel čas do spuštění do záporu a poté odpadlo na celou hodinu (ve špičce – 11hod. dopoledne). Jejich odůvodnění na webu, že všechny prostředky byly využity k registraci domén. Každý registrátor mohl odesílat maximálně jednu doménu za sekundu, na to ovšem nejspíš zoner musel využít celou svou serverovou farmu.
Další profesionální funkcí by zoner je technická podpora, kterou drží 24 hodin denně. Ještě se mi nestalo, že by mi na mail zaslaný na podporu někdo zareagoval za kratší dobu, než jsou tři hodiny. Většinou přijde jen odpověď od robota s nějakým přiděleným ID odpovědi, které se dočkám za poměrně dlouhou dobu. Ale hlavně, že zoner podepisuje svoje maily svým elektronickým podpisem, ten všechny strašně zajímá.

Komentáře: 21 »

  1. Kubaiss Said,

    Duben 13, 2006 @ 21.01

    to nezní moc dobře v prospěch zoneru

  2. Kubaiss Said,

    Duben 13, 2006 @ 21.10

    a to je ještě Zoner z Brna jak ty

  3. kraja Said,

    Duben 13, 2006 @ 21.12

    Jake sluzby, takovej clanek. Myslim, ze generalregistry uz tu melo par „PR clanku“, ktere je skutecne vyzdvihovali. Jsem spokojen, rad napisu clanek, kterej te firme udela aspon backlink ci ji privede nejake potencionalni zakazniky. Nejsem-li spokojen, zaslouzi si neco jineho nez toto?

  4. Kubaiss Said,

    Duben 13, 2006 @ 21.19

    určitě ne

  5. Anonymous Said,

    Duben 13, 2006 @ 21.24

    Souhlasim plne s vami a s Vasim postojem, ktery je ale podle meho nazoru velice ale velice opatrny. Veci se maji rikat narovinu a primo a tak si tedy dovolim svych par poznamek ke spolecnosti ZONER :

    Technicka podpora ::: To je opravdu kapitola sama o sobe. Souhlasim s tim, ze support tady nejede ani omylem jak ma a odpoved od robota je opravdu jedine ceho clovek dosahne.

    Kvalita sluzeb ::: Od mych zakazniku znam produkty ZONER INSHOP neboli internetova prodejna pro kazdeho. Zridka se stava, ze bych na tento produkt slysel chvalu. Vsude propagovana nepretrzita podpora pro INSHOP neexistuje coz mi potvrdil sam pracovnik „HOTLINE“ Pomoc sresenim a problemy je tedy takova ze se muzete modlit aby k poruse doslo vzdy v rozmezi PO – PA 8 – 16 Hodin jinak jste tak rikajic v haji…...

    Blafovani a poruchy ::: Jiste se stane ze nekdy vse nejde tak jak by melo a proto clovek chybu pochopi. Kdyz se ale stane chyba na strane poskytovatele hostingu, stranka Vam hlasi chyby a podpora tvrdi my nic to je chyba na strane Vaseho poskytovatele priojeni tak je mi z toho malinko spatne. Obzvlaste vezmu li v potaz, ze server neodpovidal ani na „pink“…. Pro mne je spolecnost Zoner postrach.

    Registrace domen ::: Souhlasim s nazorem, ze registrace domen je tady nedokonala. Vse si dela Zoner sam a na potreby ci prani zakazniku nebere vubec zadny zretel. Proste takovy stat ve state….

    Webhosting ::: Proti webhostingu nemohu nic namitat. I kdyz uz tam nasi zakaznici potazmo ani ja nemame ani Kb tak jiste existuje spousta jnych zpusobu jak ukazat svetu nefunkcni wen.

    Zaverem ::: Neni mym cilem hanobit neci sluzby ci propagovat jine, ale chci jen touto cestou vyjadrit svuj nazor na kvalitu a dostupnost propagovanych sluzeb na webu a potazmo nejen nem. Co take dodat k firme, ktera Vam bez Vaseho souhlasu umisti na Vasi domenu sve propagacni materialy s tim, ze pouhym kliknutim mate moznost registrovat domenu, ktera aktualne expiruje. Prekvapeni na Vas ceka az pote, co si sami zjistite jak to s onou domenou ve skutecnosti je a kdy opravdu expiruje. Je ale pravda ze slovicko „DNES“ tam muze byt opravdu hodne hodne dlouho i kdyz je to totalni nesmysl…..

  6. Jirin Said,

    Duben 13, 2006 @ 21.26

    Tak se mi zda clanek silne zaujaty vuci Zoneru:-) Mam s nimi (zatim) jen dobrou zkusenost, klient ma mit u nich serverhosting a zatim jednani je naprosto bezprblemove v klidu a vypadaji profesionalne. Naprsoto zcestne se mi zda hodnoceni designu u webhostingovych firem, zda sem i, ze zde zalezi na kvalite sluzeb ne snad na designu, to je jak hodnoceni v prvni tride:-) Na druhou stranu, operu by podporovat meli, ale sami si tim berou lidi.

  7. kraja Said,

    Duben 13, 2006 @ 21.45

    Serverhosting u nich nemam, po techto zkusenostech bych si k nim dal server snad jedine zadarmo. Hodnoceni designu u webhostingovych firem neni meritkem kvality, to je pravda, ale pokud je na czechia.com odkaz webdesign, tak uz bych k tomu prihlizel. Pokud bych byl naprosto neznaly situace v hostingu a vybiral jen podle veci ktere vidim aniz bych o tom webhosterovi cokoli vedel, tak vybiram logicky podle toho, jak vypada web, co na nem najdu za informace a podle cen. Paradoxne by se webhosteri jako banan.cz umistili dost vysoko, design maji docela slusivy, na webu vsecko pomerne laicky vysvetleno. Zoner nevynika ani designem, ani cenami, ani informacemi. Fakt, ze nekdo muze vytvorit web, kde nelze dokoncit objednavku v opere (ktera uz dle meho nazoru prekrocila hranici mnozstvi ve kterem ji lze opomenout ) mi prijde dosti tristni.

  8. kraja Said,

    Duben 13, 2006 @ 22.01

    Co se tyce serverhousingu, dokonce jsem se jich na to kdysi (listopad 2005) ptal a odpoved jsem tu ted nasel, dalsi potvrzeni meho nazoru na zoner. na adrese czechia.com/ser­verhosting.asp uvadi NEOMEZENY prenos dat. Tehdy jsem poptaval konektivitu pro server s nelimitovanim prenosem do zahranici, ktery tu na pomale lince nabizi coolhousing a spolecnost corenet v casablance. Za individualne stanovenou cenu cca 2500Kc/mesic bych mel prenos 150GB/mesic, coz je prakticky nic, na to nemusim mit vlastni server a staci drazsi hosting. Presna formulace byla nasledujici: V případě pouze připojení Vašeho serveru + 1× IP, je možné stanovit cenu individuálně – cca 2.500 Kč. Cenová kalkulace pro velikost přenosu je do cca 150 GB/server.

  9. Japan Said,

    Duben 13, 2006 @ 22.20

    Od te doby, co jsem neprozretelne vzal kseft kdy jsem psal sablony do „templetovaciho systemu“ skveleho eshopu inShop, videl jsem obsluhu tohoto systemu a prohledl jsem si defaultni sablony inShopu, mam dojem ze lide v Zoneru pracuji v jine dimenzi nez bezni lide… nechapu firmy, kterej sou ochotne za tohle platit litr. Jestli jsou ostatni veci od Zoneru stejne (jako ze podle tohoto clanku a reakce asi jo), tak to musi byt opravdu jedna radost :)

  10. kraja Said,

    Duben 13, 2006 @ 22.45

    Zajimalo by me, jak muze regzone ziskat pres 29tis registrovanych domen, troufam si tvrdit ze vyrazne lepsi rozhrani bychom pri dostatecnem kapitalu na zajisteni komunikacniho portu s CZ.NIC dali dohromady taky… stejne tak jejich inshop ani hosting mi neprijdou takove dokonalosti, koneckoncu viz clanek… uvidime jak pojedu v hostingu ja:-)

  11. Kubaiss Said,

    Duben 13, 2006 @ 23.06

    určitě pojedeš lip zoneři, to je jasný už teďka

  12. Kubaiss Said,

    Duben 13, 2006 @ 23.07

    oprava: lip než zoněři

  13. Jirin Said,

    Duben 14, 2006 @ 14.43

    Je videt, ze jsi amater, nic proti, lae inshop povazuje mnoho programatoru, az jeden ze spickovych produktu, to jen na okraj. Sam bys to nedokazal a kritizujes to, spadl jsi u me.

  14. kraja Said,

    Duben 14, 2006 @ 15.30

    Jirin → Ted nevim, kdo u tebe spadl, ale pokud to bylo mireno na me, to ze bychom dokazali vytvorit lepsi bylo mysleno na regzone, za cimz si stojim, o tom ze bychom udelali lepsi produkt nez inshop sem nerekl ani slova a jestli to tak vyznelo, tak to tak nebylo mysleno. Ale spojovat to jestli bych to dokazal/nedokazal s tim, jestli to kritizuju mi neprijde to nejlepsi. To bych nemohl kritizovat ani windowsy, ani dokonale elektronicke bankovnictvi KB. Ano, nedokazal bych udelat takove bankovnictvi jako ma KB a troufam si tvrdit ze by to nedokazal nikdo z nas, ale to neznamena, ze to bankovnictvi je k necemu, kdyz se do neho da dostat jen z msie 5.5 a 6.0 a s msie sedmickou sou ztraceni, o firefoxu, opere nemluve. Samozrejme, do firefoxu existuje modul na emulaci msie, ale proste jejich elektronicek bankovnictvi to nezvlada i kdyz vsichni ostatni to zvladli.

  15. Jirin Said,

    Duben 14, 2006 @ 16.09

    stejne tak jejich inshop ani hosting mi neprijdou takove dokonalosti – tam je mluveno o innshop nemylim-li se.

    a co konkurencni trh – kkdyz se ti nelibi mojebanka – kein problem – muezs prejit ne

  16. kraja Said,

    Duben 14, 2006 @ 17.04

    inshop a hosting my neprijdou takovy dokonalosti bylo az za tema trema teckama proto, ze to bylo mysleno jako muj nazor kterej si odvijim z cizich nazoru. co se tyce inshopu, pokud dobre pocitam tak sem na to tema mluvil se trema lidima + tady dva na blogu a vesmes na inshop nemeli dobrej nazor, takze nevim, jak s inshopem, tak s hostignem nemam zkusenosti, ale k obojimu jsem toho moc pozitivniho neslysel. Mozna to z toho tak nevypadalo nebo nevyznelo, ale nebylo to skutecne mysleno jako muj primej nazor na tyto produkty, spise nazor odvijejici se od zkusenosti, stejen jako bych si na zaklade precteni internetu nikdy neudelal hosting u bananu.

    konkurencni trh… kdyz se mi nelibi windows, tak co kdybych presel na linux? kdyz se mi libi, ze nam v zime nikdo neshrne snich pred domem, tak co kdybych se prestehoval do Prahy kde to shrnuji pluhem? A kdyz se mi nelibi ze je procesor ctveratej, tak co kdybych si zajel do obchodu, koupil tasku tranzistoru a doma je zalil do keramiky, aby byl procesor dvacetiuhelnik protoze se mi libi vic jak ctverec? takhle nelze uvazovat. expresni linka plus je skutecne HODNE pod hranici standardu a kvality.

  17. Jirin Said,

    Duben 14, 2006 @ 17.14

    Tak vidis, nemuzes hodnotit inshop, kdyz s nim nemas zkusenosti a ridis, se jen jinymi. Z programatorskeho hlediska je to naprosto dokonaly system a mnoho programatoru jej chvali, co uzviatele to nevim. Ale taky se zde ridim jinymi nazory a sam s nim zkjsuenost nemam.

    Konkurencni trh je neco uplne jineho nez zde pises, to ti mohlo dojit. Z toho co jsi zde vypsal, je jen prechod z Win na LInux – a otazka zni, co ti v tom brani?

  18. kraja Said,

    Duben 14, 2006 @ 17.32

    Pokud rikas ze s inshopem nemas zkusenost, tak muzeme fakt jedine spekulovat , je to nazor proti nazoru, z Toho co tu psal Anonymous a Japan bych usoudil neco trosku jinyho.

    V prechodu na linux mi brani hlavne nekompatilibita s ostatnimi produkty, ktery su nucenej vyuzivat, treba delat vykresy v autocadu v linuxu proste nejdou… Stejne tak treba s makrama v office si proste v linuxu nehnu. Nicmene pristi rok uz snad v autocadu delat nebudem, takze o prazdninach na tento prechod asi dojde. A tady nejde o konkurencni prostredi, tady jde o to ze proste produkt kterej komercni banka nabizi je na kulovy. Proste odliseni kvalitnich a nekvalitnich produktu, ne o to jestli si je muzu/nemuzu koupit jinde.

  19. Jirin Said,

    Duben 14, 2006 @ 17.45

    Ja uz tenhle rozhovor ukoncuji, to nema smysl, kdyz se ti neco nelibi, tak to nepouzivej, je to tvoje chyba, ze se neprizpusobis, banka tim prichazi o lidi (kterych zas tolik nebude) ale to je jim jedno, kdyby nebylo, tak to uzpusobi potrebam. To same s linuxem. No a ze, ti nejdou veci, ma to byt chyba Windowsu, kdyz nemuzes delat jinde nez pod windows, vyber si jinou skolu a muzes ztichnout.

    Jak rikam, nema tenhle rozhovor smysl, budes si stat za svym a ja take. Uz reagovat pravdepodobne ani nebudu, kdyz neco napises. Posledni dobou ses dost zmenil se mi zda, coz me mrzi…

  20. kraja Said,

    Duben 14, 2006 @ 18.10

    On se da kazdej problem necim vyresit… pocinaje bankovnictvim a prechodem k jine bance a konce regzone od zonera, ktere nemusim pouzivat, to mas pravdu. Co se tyce toho, ze jsem se zmenil, je ten nazor celkem oboustranej, myslim, ze je to dany hodne tim, ze kazdej delame pro nekoho jinyho a uz pracujeme prakticky mimo sebe, coz v dobach zahraj.cz nebylo, delali jsme oba hlavne zahraj, ted delame kazdej pro jinej tym, ktery si sou konkurenci a at chceme nebo ne, jsme ovlivneni tim, co je v „nasem“ tymu. Tim je myslim danej nazor, ze jsme se zmenili a neni to jen nazor, je to fakt, ale myslim, ze v u obou.

  21. Sudoku Solver Said,

    Duben 22, 2006 @ 5.32

    nice!

    love the blog! check out my sudoku solver blog at http://sudoku­solver.easyjou­rnal.com/

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Leave a Comment